Pressemelding: Sterke apriltall for vår sølvsponsor Norwegian

Norwegian og Widerøe hadde totalt 2 265 778 passasjerer i april 2025. Norwegian fraktet 1 931 550 passasjerer, mens Widerøe fraktet 334 228. Dette viser fortsatt sterk operasjonell ytelse og robust bookingmomentum inn i sommersesongen.

Kapasitetsveksten har stabilisert seg, og Norwegian rapporterte en økning i fyllingsgraden på 3,2 prosentpoeng sammenlignet med fjoråret. I tillegg oppnådde Widerøe passasjerrekord to ganger i løpet av én måned – et tydelig tegn på høy etterspørsel.

Nøkkeltall for april:

  • Fyllingsgrad (load factor):

    • Norwegian: 83,6 %

    • Widerøe: 71,8 % (opp 7,7 prosentpoeng fra i fjor)

  • Punktlighet:

    • Norwegian: 88,1 %

    • Widerøe: 85,5 %

  • Regularitet:

    • Norwegian: 99,6 %

    • Widerøe: 94,5 %

I april kunngjorde Norwegian og Strawberry at Reitan Retail blir ny partner og medeier i lojalitetsvalutaen Spenn, noe som vil gi kunder enda bedre fordeler i fremtiden.

Vi er svært fornøyde med april, både med tanke på passasjertall og operasjonell ytelse. Vi ser et sterkt bookingmomentum inn i sommeren, uttaler Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

NBTA gratulerer Norwegian og Widerøe med sterke resultater og ser frem til å følge utviklingen videre i reiselivsnæringen!

LES HELE PRESSEMELDINGEN HER

Forrige
Forrige

Spørreundersøkelse: Bidra til forskning på bærekraftige forretningsreiser

Neste
Neste

Nyhet: Trump-politikk og geopolitisk uro kan endre internasjonale reisevaner